Alapadat teszt összefoglaló

beresgabor Dr. Béres Gábor 2010-03-28 MedMax, orvosi program

Tisztelt Kollégák! Tisztelt Programkészítők!

Az alapadatok tesztelése és annak értékelése ezennel elkészült. Elnézést kell kérnem a csúszásért, de az egyéb elfoglaltságaink miatt nagyon kevés volt az időnk. Ennek ellenére azt hiszem sikerült alaposan kiveséznünk az adatbeviteli részt. Az alábbiakban megpróbálom összeszedni minden felvetett kérdést, választ, és konszenzust. Néhány dolog persze azért maradt még nyitva, de azokon még gondolkodhatunk a későbbiekben is. Az biztos, hogy ennek a résznek sem fejeződött be a programozása, javítgatása, a bonyolultabb magasabb szintű asszociatív működések fejlesztése pedig még a jövő zenéje. Elöljáróban annyit mindenképpen leszögezhetünk, hogy a program meglepően jól működött, fatális leállást, lefagyást nem tapasztaltunk. Demó verziónál ez általában nem szokványos.

Lássuk tehát milyennek is találtuk a programot, természetesen a részleteket illetően már most utalok a blog eredeti bejegyzéseire.

 

Átláthatóság: 
 

Az adatok különböző oldalakon történő tematikus elrendezése kiváló.

  1. A kérdéses adat megtalálása, a szintén kiváló menürendszer révén célzott és azonnali.
  2. Az adatlapok tiszták, jól áttekinthetőek. Ez alól talán csak a táblázat-űrlap kényszerű váltott nézete, illetve a lapok elnevezése kivétel. Ez utóbbi esetében arról van szó, hogy amennyiben a nagy fehéren több lap van nyitva nem lehet tudni hol a kettő között a határ.

     

Javaslat az átláthatóság növelésére: A táblázat-űrlap szimultán látszódásának lehetővé tétele. Az olyan több táblázatos, bonyolult rendszereknél - mint pl.: a betegségek -, pedig egy fő adatnak kell alárendelni az összes többi adatot, nevezetesen a BNO-hoz. Egyszerre kellene látni a betegséghez tartozó időszakokat, a gondozásokat, a beavatkozásokat stb. A másik problémára a megoldás az lenne, ha a lapok neve valamilyen feltűnő színnel be lenne keretezve.

 

Kezelhetőség-alapműködés:

  1. A lapok illetve a mezők közötti navigálás kiváló. Egyéni problémánk, hogy a Tab-os mezőugrásokat meg kell szoknunk.
  2. Az általunk vizsgált lapokon a nyitó pozicionálás általában jó.  Arra is figyel a program, hogy a ritkábban módosítandó helyet kihagyja (lásd személyazonosító típusa). 
  3. A Tab-bal hibátlanul lépeget a program. A megfelelő mezőkön az F2 billentyű megnyitja a segítő jobbos listákat, F2-vel lépünk vissza illetve enterrel kiválasztunk.
  4. A dátum mezők nagyon jók, megfelelő formátumra javítás automatikus. A naptár ablak megnyitást (Tab-os lépegetésnél) szerencsére mellőzi a program.
  5. Nagyon jó a TAJ maszkolása illetve az email kötött formátuma.
  6. A bevitt adatokat egyes mezők megjegyzik és a karakterek beírása közben lenyíló szűrt listát ajánlanak fel (mint a Google-ban). Hibás szótöredék Ctrl+Del kombinációval törölhető.
  7. A MedMax fantasztikus újítása a TAJ alapú nyilvántartás. A beteg státuszának megváltoztatása mostantól gyerekjáték. Minden adat megmarad, a be- és kijelentkeztetés egy gombnyomásra!

     

Probléma:

  1. A dátum mező kizárólag teljes dátumot fogad el, csak évet pl. nem. Komoly baj.
  2. Egyes táblázatok oszlopszélessége nem tárolódik.
  3. A személynév mező rövid.
  4. Nincs lehetőség JPEG kép beszúrására.
  5. Telefonszámnál mindenféle karaktert elfogad a program. Nem kezelhető adat!
  6. A nagy fehér görgetése nehézkes.
  7. Nyilatkozat stb. nyomtatásakor a papírméret nem változtatható. Eddigi programjainkban is a legtöbb bajunk a nyomtatásokkal volt, mert lehetetlen volt alakítani, testre szabni. Abban merült ki a választási lehetőség, hogy A/4 vagy A/6, de az A/6-ra nem az A/4 tartalom került kicsinyítve, hanem egészen más. Szeretnénk, ha a Medmax könnyen alakítható lenne, mind a papírméret, mind a tartalom tekintetében. Word-szerű oldalbeállításra vágyunk zoomolással, margóval, fejléccel stb.
  8. Az átjelentkezési nyilatkozat a bejelentkezési lapról indul, holott itt még sem a beteg lakóhelye, sem pedig az előző háziorvos neve nincs kitöltve. Jó lenne törzsadatokról való kilépéskor komplex nyilatkozat csomag felajánlása, mely tartalmazná az átjelentkezést, a beteg nyilatkozatait kik értesíthetők, kiknek nyilatkozhatunk, milyen módon juttathatunk el leletet stb. pl.: melyik e-mail, melyik sms, melyik levélcím stb. Így a felelősséget ő vállalja, ha más nyitja meg pl.: az e-mailjeit. Az adatváltozások bejelentéseiről is nyilatkozhat, sőt valamiféle házirend, és akár a rendelőben szokásos helyi gyakorlat elfogadásáról is. Lehessen törzskartont nyomtatni bejelentkezéskor.
  9. Bár bejelentkezéskor a bejelentkezés lapot megnyitja a program, azonban figyelmeztetés nélkül elhagyható. Így ambulánsként kerülhet mentésre. A legjobb az lenne, ha a törzsadatok elhagyásakor figyelmeztetne a program „ambuláns vagy bejelentkezett”.
  10. Születési idő lehet 2011 és 1780 is.
  11. Személyes lapra belépéskor bejelentkezett betegnél is a kitöltött TAJ-on áll a kurzor, holott annak javítása nem valószínű. Valószínűbb, hogy a nevet akarjuk változtatni (pl.: férjhez ment), a többi adat megváltoztatása nem jön szóba.
  12. Bejelentkezési lapon a kartonszámon pihen a kurzor, holott azt a program adja, tehát nem valószínű, hogy megváltoztatjuk. Bejelentkezéskor a dátumon pihenjen, bejelentkezetteknél pedig a kijelentkezés dátumon, (mert vagy ki akarjuk jelenteni, vagy csak nézelődünk).
  13. A személynév előtti titulushoz legördülő lista javasolt.
  14. Szükséges lenne a körzethez tartozó utcanevek figyelése, a saját beteg felismerés automatizálása. Ez benne volt a koncepcióban.
  15. A távolság megadás kiinduló és érkezési pont szerint is jó lenne.
  16. Mozgáskorlátozottsághoz felülvizsgálat helyett kelte.
  17. Adókedvezmény igazolás hiányzik az engedélyek lapról. Innen is kitölthető illetve nyomtatható legyen.
  18. Saját WHO lista elkészítése a program kiadása előtt.
  19. A BNO-WHO listák a program más-más részeiben azonos megjelenésű legyen, hasonló szűrési szempontokkal. Persze az adott helynél célszerű módon, logikátlan megoldást nem forszíroznánk, de ami elfogadható az ott legyen. Ne korlátozzon a program, hogy mire szűrhetek és mire nem.
  20. Betegségek Megjegyzések memo láthatásának megoldása a napi ellátás során.
  21. Az allergiáknál és oltásoknál komoly adatvesztésre van lehetőség, melynek kiküszöbölésének módján még vitáink vannak.
  22. Hiányzik az oltási lapról az alapimmunizálás-emlékeztető jelölés, a következő oltásra való előjegyzés.
  23. Jelenleg még bizonytalan milyen adatbázisból táplálkozik majd az allergiafigyelő lásd kombinált szerek. A mellékhatásokat tekintve nincs az adott gyógyszerre jellemző lista, onnan könnyebb lenne kiválasztani a tüneteket.

     

 

Komplexitás:

 

Jelenleg erről a legnehezebb véleményt mondani, mivel hiányosak az információim a program azon képességeit illetően, melyek segítségével a bevitt adatokat más helyeken hogyan használja majd a program.
Egy dolgot azért megnéztem. Amikor a beteg kapcsolatainál beírtam egy másik betegemnek a TAJ számát, a program nem töltötte ki az összes mezőt automatice. Miért? Minden adatot tud. Nekünk csak annyit kéne kiválasztani, hogy pl.: az ángya.
Idekívánkozik még a többünk által felvetett és részben megválaszolt probléma kör is: Az engedélyek lapon megnyithatóak legyenek a dokumentumok, lehessen módosítani, szkennelni, nyomtatni, még akkor is, ha a program azokat máshol tárolja. Akkor lesz tökéletes a program, ha nem mi futkosunk lapról-lapra a programon belül, hanem a program hozza elénk a dolgokat. Így az OOSZI döntést szkennelhessük innen is, vagy a kgy határozatot szintúgy. A bejelentkező beteg által hozott kartont, előző zárókat akár a bejelentkezés lapon is lehetne szkennelni. Más orvos által készített jogsit az engedélyek lapon lehetne bevinni (persze nem csak ott, hanem akár a dokumentumtárban is. Stb.-stb.
Az sem volna rossz, ha a lapok közötti mozgást figyelné a program és oda-vissza gombbal lehetne mozogni a lapok között, persze úgy, hogy az adatok változatlanok maradnának (tehát rájuk itt nem vonatkozna a visszavonás-mégis jelentés). Ez inkább csak a lapok közötti mozgás rekonstruálása lenne. Szerintem 5-6 lépésig elég volna a megjegyzés.
 

Részletesség: 

 

Az adatlapok részletessége egyedülálló. Egyes kollégák szerint túlságosan is az. Ezekkel a véleményekkel azért nem azonosulhatunk, mert nem kötelező minden mezőt kitölteni, viszont saját érdekünk, hogy a teljességre törekedjünk a kitöltésnél.
 

Üzenetek-figyelmeztetések: 

 

Szerencsére nem sokan vannak a vizsgált részben. Amelyek megjelentek azok általában helyesen tették. Kifogásoltam, a hibás TAJ miatt elég egyszer figyelmeztetni, nem kéne minden alkalommal ahányszor benézek a személyes lapra. Azt a választ kaptam , hogy olyan ritka a hibás TAJ, hogy annál a max. 1-2 betegnél viseljem el. Megpróbálom.
 

Egyéb:

  1. Jó lenne tudni, mikor történt az utolsó adategyeztetés, mert a jelenlegi programomban, van olyan, hogy egyes betegektől mindig kérem a mobilszámukat, mire ők minden alkalommal elmondják, hogy az nekik nincs. De én ezt az apróságot rendre elfelejtem, amit persze a beteg előtt szégyellek is. Szóval kéne egy utolsó adategyeztetés dátum pl.: a Törzsadatok gombra mutatáskor buboréksúgóban. Ezt esetleg onnan tudná a program regisztrálni, hogy a felhasználó egy ilyen dátummezőt kitölt.
  2. Az ambuláns és kijelentkezett beteg ambuláns ez jó, de szükséges-e a paciens listában más színnel jelölnünk őket? Az infó panelen már mindkettő fekete.
  3. Ha a Személyes lap kitöltése során kényszerülünk félbehagyni a munkát(pl.: rosszullétest hoznak be, akkor a megjelenő üzenet: Kilépés mentés nélkül igen-nem. Így elveszítjük a bevitt adatokat. Nem lehetne egy felfüggeszt opciót is idetenni?
  4. Jó lenne, ha a páciens fényképe megjelenne - a pácienslistában illetve az infopanelen - buboréksúgóban.

     

 Összességében:

 

A programrésznek komoly rejtett tartalékai vannak. Azon kívül, hogy meg kell oldani a felvetett problémákat, jó nyomtató modul és kiemelkedően magas szintű kapcsolati működés kell a program egyéb részeivel. Eddigi programoktól merőben különbözik a MedMax. Tudom, hogy a MedMax fejlődése örök lesz, kéréseinkre, észrevételeinkre mindig lesz konstruktív megoldási javaslat, - nem kitérő alibi alternatívák tukmálása, ezt a MedMax programszerkezete is lehetővé teszi, a programozók is kiválóan dolgoznak – nincs korlát, ez adja részünkről a legnagyobb bizalmat a program és fejlesztőik irányába.


Kiemelkedőnek tartjuk az adat részletességet, különösen a betegségek, allergia, oltások, kapcsolatok oldalakon, a TAJ alapú adatbázisrendszert, és rengeteg egyéb apró finom részletet, mely szintén csak a MedMax-ra jellemző.


Tisztelt Kollégák! Természetesen továbbra is lehet a témához hozzászólni, egyetlen hiba vagy jó megoldás se maradjon szó nélkül!
További jó kutakodást kívánok Mindenkinek: Béres Gábor
 

  20 hozzászólás
Értékelem
Tetszési index
20. Buda Előző program: ProDoki Plus 04/23/2010

Diagnosis- táppénz. Ha már kijelöltem a tp. dg.-t és beírtam a kartonba , nem tudom utána módosítani (a Dg.-fülnél áttenni a pipát más dg.-hoz). Amíg nem ment el jelentés jó lenne, ha lenne rá lehetőség.

19. gallobea Előző program: ProDoki Plus 04/06/2010 Válasz erre: Mónika #13

Csatlakozva Ákoshoz: Minden olyan nyomtatványon, ahol anamnesztikus adatok mellé kérnek hozzávetőleges dátumot, csak évszám kéne. Az anamnézis-lapon a dohányzás, leszokás idejénél is elég.

Az előtag mező elemeihez szerintem elég: Dr. Ifj. Id.

 

18. dobiak Előző program: ProDoki Plus 04/04/2010 Válasz erre: Mónika #13

1. Az ORSZI beutalón is évszám kell a komplett dátum helyett

2. A magam részéről a Dr-on kívül nemigen tudok hirtelen mást javasolni, szerintem nem kell a legördülő ablak. Talán még az Özv. Nem tudom...

 

17. dobiak Előző program: ProDoki Plus 04/04/2010 Válasz erre: Mónika #12

Természetesen türelemmel vagyok,  és megértéssel is. Pláne, ha tudom, miért kell türelemmel lennem.  Én csak annyit mondtam, hogy nem tudjuk, nem látjuk innen, hogy mi folyik odaát és ez is érdekelne, legalábbis engem. Nem felelősségre vonásból, hol van nekem ehhez jogom... hanem puszta érdeklődésből. A mostani válaszod alapján értem és tudom, hogy most mik a fő irányok. És azt is értem, hogy miért nincs elég reakció azokra a dolgokra, amiket közben felvetünk. Most a "fő" dolgokat csinálják a programozók, Te meg gyűjtöd és szortírozod a felvetéseinket. Azt hiszem, ez a kérdés ennyi. Nem is nagyon értem a "felhördülést". Olyan rosszat kérdeztem volna? No, szerintem ez ennyi. Folytassunk a  tényleges munkát.  Várom az új témát.

16. gallobea Előző program: ProDoki Plus 04/02/2010 Válasz erre: medilex #15

Az ellátáskor valószínűleg egyelőre nem, (bár lehet, hogy előbb-utóbb rákényszerülünk), de a törzskartonon, a betegségeknél, illetve lezajlott beavatkozásoknál szerintem igen. Én legalábbis szeretnék. Legyen egységes és kódolható az adminisztráció.

Aztán a későbbiekben olyan figyelések épülhetnének rá, hogy pl. a mastectomián átesett betegnél szól a program, hogy ne írjuk azt, hogy mindkét emlő negatív, vagy a cholecystectomián átesett beteget ne Cholelith? diagnózissal küldjük a hasi UH-ra. Apró figyelmetlenség, de velem már megesett.   

15. medilex Előző program: ProDoki Plus 04/02/2010

WHO vagy OENO kódot szeretnénk használni és rögzíteni az ellátáskor ?

14. Streicher 04/02/2010

Kedves Mindannyiunk!

Ahogy azt már Ti is megfogalmaztátok EGY HAJÓBAN EVEZÜNK.

Az elmúlt 3 év azt bizonyította, hogy tudunk eredményesen együtt dolgozni. Az is egyértelművé vált, hogy működik a BIZALOM köztünk, hiszen voltak olyan időszakok, amikor hosszú hónapokra "eltűntünk", aztán amikor előkerültünk, akkor kiderült, hogy oka volt mindennek.

A 3 év közös munka során folyamatosan bíztunk és bízunk abban, hogy amit orvosi szemmel megfogalmaztok nekünk, az majd kiválóan használható lesz a többi 1000-1500 kolléga számára is. Ti pedig láthattátok, láthatjátok, hogy minden erőforrásunk felhasználása mellett lehetőségeink szerint MINDEN ötletet megvalósítottunk, megvalósítunk. Úgy, ahogy azt megszoktátok a ProDoki vagy a Praxis sokéves fejlesztése során.

Biz(z)unk egymásban továbbra is!

13. Mónika 03/31/2010

Kedves Tesztelő Orvosok!

 

A törzsadatokban felmerült javaslatok közül az alábbi pontok lennének azok,  melyekről mihamarabb döntenetek kellene:

 

1. A dátum mező kizárólag teljes dátumot fogad el, csak évet pl. nem. – Erre valószínűleg csak néhány helyen lesz szükség a programban, eddig csak a Betegség lapon a Betegség kezdete lett jelezve felénk. Javaslatunk, hogy ahol csak az évnek van értelme, ott az indulásig lecseréljük a dátummezőt, és csak évet lehet majd beírni. - Megfelel-e így, és ha igen, akkor hol szeretnétek még csak évszámot megadni?

 

2. A személynév előtti titulushoz legördülő lista javasolt. – Elemek felsorolását várnánk még ide.

 

3. Saját WHO lista elkészítése a program kiadása előtt. – Az induló verzióban benne lesznek a műtéti beavatkozások is. Segítséget kérnénk a saját lista kiválogatásához, akár itt a blogon vagy közvetlenül nálam is lehet jelentkezni.

 

4. Az allergiáknál és oltásoknál komoly adatvesztésre van lehetőség, melynek kiküszöbölésének módján még vitáink vannak.

 

 

A korábban már jelzett funkciókon kívül közben elkészült még néhány pont Gábor összefoglalójából.

Ezek:

 

3. A személynév mező rövid. – Meghosszabbítottuk a mezőt, a fénykép került lejjebb


4. Nincs lehetőség JPEG kép beszúrására. – Már van mód rá


11. Személyes lapra belépéskor bejelentkezett betegnél is a kitöltött TAJ-on áll a kurzor, holott annak javítása nem valószínű. Valószínűbb, hogy a nevet akarjuk változtatni – A kurzor már a Név mezőn áll a törzskarton megnyitásakor.


17. Adókedvezmény igazolás hiányzik az engedélyek lapról. Innen is kitölthető illetve nyomtatható legyen. – A karton eszköztáráról indítható az igazolás nyomtatása.


23. Jelenleg még bizonytalan milyen adatbázisból táplálkozik majd az allergiafigyelő lásd kombinált szerek. – A gyógyszerinformációs modul már be van építve, annak hatóanyagadatbázisát használjuk, mely a készítmények valamennyi hatóanyagát figyeli..


2. Az engedélyek lapon megnyithatóak legyenek a dokumentumok, lehessen módosítani, szkennelni, nyomtatni... – A Törzsadatok szalagmenün elhelyeztünk egy Dokumentumok gombot, amely egy új ablakban megnyitja a Dokumentumtárat, ahol tetszőleges anyagokat szkennelhetünk, csatolhatunk a beteg dokumentációjához.

 

Szép estét, hasznos medmexelést kívánok mindannyiunknak.
 

12. Mónika 03/31/2010

Kedves Ákos!

 

Többször is kritikusan megfogalmaztad, hogy hiányolod a kétoldali kommunikációt, és részletes beszámolót igényelnél a program fejlesztési menetét illetően.
Engedd meg, hogy az alábbiakban pótoljam az elmaradást.

 

Az első, amit szeretném, ha megértenél és elfogadnál:
Öt programozóval és - velem együtt - két szervezővel folyik a fejlesztés. A jelenlegi kapacitásunk 95%-át arra fordítjuk, hogy  elkészüljenek azok az új funkciók, amelyekkel kiegészítve a programot elmondhatjuk:

A MedMax alkalmas egy háziorvosi praxisban megkövetelt adminisztratív feladatok ellátására.
Ez most az elsődleges szempont és az elsődleges cél.

Azt remélem, mindannyiunk célja ez, hiszen ezeket a most beépített programrészeket szintén le kell majd együtt is tesztelnünk mielőtt elkezdődhetne az éles használat.
Amint ezt a célt elértük, azonnal elővesszük azokat a listákat, amelyek ezen a portálon a tesztelő orvosok által közösen kialakított és Gábor által összefoglalt, konszenzuson alapuló szakmai véleményt tartalmazzák.
Ez természetesen nem jelenti azt, hogy már most ne foglalkoznánk ezekkel a kérdésekkel, mint láthattad, néhány dologra már írtam, hogy elkészült, és az eltelt néhány napban továbbiak is megvalósultak, ezeket hamarosan részletezni fogom.
De mégegyszer szeretném elmondani:
A programozóink jelenleg az új fejlesztésekkel iparkodnak, hogy mihamarabb láthassátok teljes funkcionalitásában a programot. Ezért türelmet és megértést kérnénk Részetekről.

 

A most folyó új fejlesztések:


- elkészültek a jelentések, de a felhasználói felület kidolgozása, a jelentés adattartalmi tesztelése és hibajavítása még tart
- beépítettük a gyógyszerinformációs modult, a gyógyszerek alkalmazási előirata már megtekinthető a gyógyszerrendelésnél, erre támaszkodva a gyógyszermellékhatás, - allergia figyelésének programozása történik most
- elkezdük a praxisadatok, felhasználók rész véglegesítését, hogy Ti magatok is tudjatok felhasználókat felvenni, hogy a nyomtatványokra rákerülhessenek a saját praxisadataitok...
- az adatmentés - visszatöltés funkció programozása is folyik, tetszőleges háttértárra, de akár ftp tárhelyre is feltöltehtő lesz a mentés
- verzió- és egyéb frissítések online úton való letöltése, és telepítése
- szerveroldali licence-kezelés, regisztráció, hozzáférési jogosultságok szintén programozás alatt
- Vizsgálati / ambuláns lap nyomtatvány készítése

 

Ezek tehát a most zajló, aktuális feladataink. Mint Te magad is láthatod, nincs közöttük olyan, amely kevésbé fontos lenne, mint a Törzsadatokról összegyűjtött javítani valók, és egyidőben ennél többre sajnos nincs kapacitásunk. De - hiszed, vagy sem  - mindennek el fog jönni az ideje.

 

Ami a következő feladatokat illeti:

A program működésével kapcsolatos tesztelést továbbra is Gábor fogja irányítani. Azt hiszem, nem árulok el nagy titkot, ha azt mondom, ő ismeri a legjobban a MedMax felépítését, logikáját, erősségeit, és látja legjobban jelenlegi gyengeségeit is. Ezért Őt - bár megértjük, hogy 3 munkahely mellett embert próbáló feladat a tesztelésben is mindig maximumot nyújtani - nem nélkülözhetjük; sem a MedMax, sem én magam.
A következő kivesézendő téma tehát napokon belül fenn lesz az oldalon.
Addig viszont még egyszer kérném türelmedet. Köszi szépen előre is.

11. dobiak Előző program: ProDoki Plus 03/31/2010 Válasz erre: gallobea #10

Kedves Bea! Igen, azért is írtam, hogy nehéz megfogalmazni pontosan azt, amit az ember mondani akar, csatabárdról szó nincs, tudom és vallom, hogy egyet akarunk mindannyian, csak az aggaszt, hogy nem látom és nem tudom, hol tart a programpozás. Így aztán azt sem tudom, hogy miért kell még "lobbiznom" és miért nem. Ennyi a bajom, semmi több, nem is szeretnék erről többet beszélni, vagy meghallgatja a másik oldal és akkor egy kicsit fellendül az ezirányú kommunikációnk, vagy nem. Nem tudok ennél többet tenni a dolog érdekében a magam részéről.

A leveled második része már nyűgösebb. Hallgatásba bújtam ezzel a témával kapcsolatban, nyilván ezt vetted észre. Fogalmazzunk úgy, hogy MÉG nem éreztem rá az ízére, a lényegére, egyelőre nem vagyok a sablonokkal barátságban. Megígérem, hogy (eddig is ezt tettem, csak nem minősítettem) nézegetem, szokom ezt a funkciót, de egyelőre nem biztos, hogy használni fogom. Őrült munka, nem is tudom, hogy tudod ezt majdnem egyedül megcsinálni, tisztellek érte nagyon, de nekem még idegen, Olyan, mint a beszélő EKG, Azt se nagyon szeretem. De ígérem, foglalkozom vele, csak most elmegyek Komáromba egy óra múlva, hétfőn folyt. köv, addig kellemes húsvétot mindenkinek!

10. gallobea Előző program: ProDoki Plus 03/31/2010 Válasz erre: dobiak #9

Kedves Ákos!

Bocs, ha félre értettelek, a kétoldalú kommunikáció szükségességét én is aláírom, de hiszen Mónika az előző hozzászólásában éppen hogy őszintén, világosan, kertelés nélkül, tisztességesen és részletesen megosztotta velünk a tényeket. Ez szerintem nagyon jó, jobb ha világosan látjuk, hogy hogy állunk, - még ha nem is örülünk felhőtlenül - mint ha ködösítenének.

A továbbiakban is ezt várjuk, az ilyen konkrét visszajelzéseket arról, hogy mi valósul meg előbb és mi utóbb a javaslatainkból. Mert előbb-utóbb minden meg fog valósulni, meglátod.   Csak hát az "utóbb"-at is tolerálnunk kell.

 

Ássuk el tehát a csatabárdot, és toljuk együtt tovább a közös szekeret!

 

Ákos! Megkérhetnélek, hogy pillants rá a szakmai részre is? Vagy szerinted ez nem fontos? Te nem fogod használni a MedMaxos sablonokat?

 

Üdv.: Bea

9. dobiak Előző program: ProDoki Plus 03/31/2010

Az a helyzet Bea, és a többiek, hogy nem mindig tudja az ember egészen pontosan megfogalmazni azt, amit pontosan mondani akar, bár most is nagyon figyeltem, hogy érthető legyek. Ha nem akarnám ugyanúgy, hogy megszülssen egy szuper program, akkor a gép előtt ülés helyett a tóparton ülnék, és a Medmax helyett a horgászbotot nézegetném, mint ahogy sajnos teszik páran közülünk. Csak és kizárólag azt fogalmaztam meg, legalábbis azt akartam, (remélem, ez jött át),  hogy  a kétoldalú kommunikáció meglanyhult. Mi innét bombázzuk a céget hol jó, hol nem egészen jó ötlettel, de nincs ezekre "azonnali" és konkrét válasz, azaz amint írtad, f*gom nincs. hogy mit csinálnak éppen, és amint pár napja Te is kérted, szeretnénk tudni, hogy mi az ami megvan és mi az, amin még dumálnunk kell. Senki nem vonja kétségbe, hogy dolgoznak, hogy "vért izzadva" programoznak, csak éppen mi semmit nem tudunk és nem látunk ebből. Így aztán nehezebb nekünk is. Ennyit kértem meg írtam. Meg azt, hogy akkor Mónika tegyen javaslatot, hogy most hogyan tovább. Én itt vagyok és várom az új feladatokat. mint ahogy Te is meg még páran. Üdv mindenkinek!

8. gallobea Előző program: ProDoki Plus 03/31/2010 Válasz erre: dobiak #7

Bocsánat, de meg kell védenem a fejlesztőket, és személy szerint Mónikát is. Egy kis empátiát kérek az irányukba. Én igenis úgy érzem, hogy maximálisan igyekeznek a mi szempontjainkat figyelembe véve fejleszteni, a MedMax tényleg nekünk készült, különben mi a fenéért vontak volna be minket a fejlesztésbe.

Akik végig követtük az eseményeket eddig, megmondhatjuk, hogy az induló elképzeléstől milyen sokszor és milyen nagy mértékben eltértünk, a MedMax most egy teljesen más (sokkal jobb) program, mint ahogy az elején a fejlesztők elképzelték. És ezt a sok nagy, akár koncepció-fordító változtatást, meg a számtalan apró részlet-változtatást, amit végrehajtottak eddig, mind a mi javaslataink alapján tették. Pontosabban, egész konkrétan elsősorban Gábor javaslatai alapján. Hihetetlen kreatív, logikus és praktikus szemléletével tulajdonképpen saját képére formálta a MedMaxot, és mi, többiek támogattuk ebben, mert jórészt azonosulni tudtunk ötleteivel. Kíméletlen maximalizmusa sokat használt a programnak, de - valljuk be - a csúszásnak is az egyik oka volt. Nem baj. Megérte.

DE! Éppen ezért nem értem a felindulását, de a Tiédet sem, Ákos. Olyamok vagytok, mint az egyszeri beteg, aki jön a panaszával, hozza a leleteit, és azt várja, hogy nemcsak hogy azonnal mondd meg, mi a baja, de rögvest és maradéktalanul gyógyítsd is meg. Ő nem ér rá kezelésekre járni, mert az soká tart, nem akar gyógyszert szedni, mert az kényelmetlen, csak tedd rá a kezed, és ő legyen egycsapásra egészséges. Nem érti, miért vakarod a fejed, hogy ezt ezért nem lehet, az meg más miatt nem lesz jó, hogy olyan sok a baj, hogy nem lehet egyszerre mindent... ő ezen kiakad, "biztos nem is akar meggyógyítani ez az orvos", és rád csapja az ajtót.

Na pont így viselkedtek. Próbáljuk már elfogadni, hogy nem értünk a programozáshoz, f*ngunk sincs, hogy mit mennyi idő és munka leprogramozni, hogy egy programrész változtatása milyen hatással lehet más programrészek működésére, stb, stb... Kénytelenek vagyunk elhinni, amit a programozók mondanak. És mivel eddig semmi olyat nem tapasztaltam részükről, ami miatt okom lenne kételkedni a szavukban, én hiszek nekik. Elhiszem, hogy a mi igényeink és elvárásaink alapján akarják a lehető leghamarabb elkészíteni a MedMaxot, és elhiszem, hogy mindez időt vesz igénybe.

 

Fiúk!

Próbáljatok belegondolni kicsit az ő helyzetükbe is!

Üdv:

Bea

7. dobiak Előző program: ProDoki Plus 03/30/2010 Válasz erre: Mónika #6

 

Hát, nehéz igazságot tenni. Nem olyan régen utaltam egy beírásomban arra, hogy úgy érzem, mindenért  meg kell küzdenünk, és mintha a másik oldalon akaratlanul bizonyos mértékű ellenállásokba ütköznénk . Tudom, hogy nem így van, de ez az érzés volt és van  bennem. És akkor sem és nyilván most sem aratok ezzel osztatlan sikert. De akkor is elmondom, hogy ezt látom és ezt érzem. Tenger, millió javaslat és hozzászólás iródott fel erre a falra és a várt gyors és határozott reakció várat magára. Miért nem kapunk demót azokból, amik készen vannak, hogy nézzük, teszteljük? Tudom, hogy mi páran dumálunk, és ti nem tudtok minden bejegyzésre azonnal  ugrani, de hol van az általános gyógyszertörzs, hol van az eddig felírt gyógyszerek, hol van a BNO követése a gyógyszer felirásban, ezeket már rég böngésznünk kéne. Hát, ezért írtam a multkor azt, hogy bár egy oldalon vagyunk és egyet akarunk, csak a számítástechnkiusok és a gyakorló orvosok szempontjai és gondolatmenetei sajnos néha akaratlanul is mások. És ezt kell sürgősen összehangolni. Emlékezz csak vissza, mit írtál? Azt, hogy azzal GYŐZTELEK MEG, hogy legyen általános gyógyszertörzs, hogy ott BNO-t lehet hozzárendelni a gyógyszerhez és azzal együtt lehet átemelni. Akkor magad mondtad, hogy igenis, meg kell benneteket győzni!!! Nos, ez az a dolog, amire azt mondom, hogy küzdenünk kell. Most, a fejlesztésnek ebben a szakaszában jutottunk szóhoz mi, akik 3 éve vártuk az első demót, és mintha a másik oldalról mindig vagy legalábbis gyakran az jönne, hogy nyugalom, később, később, később, ez nem fontos, ez nem elsődleges.... De ezt hadd tudjuk már mi, gyakorló orvosok, akik napi 40-60 beteget látunk el élesben, hogy mi mennyire elsődleges a napi munkához. De nemsokára indulunk. Mivel is?  Kövezzetek meg, ha akartok, de ezt én akkor is így látom és így érzem. És azért tiszta a lelkiismeretem, mert már hetekkel ezelőtt jeleztem ezt. No, de attól nem leszünk boldogabbak, ha sárral dobálózunk, inkább azt szervezd meg kérlek, hogy milyen formában és mely témákkal folytatódjon a tesztelés most, hogy Gábor visszaadta a feladatot. Mert erről ma nem jelent meg semmi a falon, a munkával meg haladni kell. Mindannyiunknak egy cél felé és egy irányban.

6. Mónika 03/30/2010 Válasz erre: beresgabor #4

Kedves Gábor!
Szomorú vagyok, hogy ezt írod. Hidd el, nem volt könnyű meghozni ezeket a döntéseket, nekem nem is ment egyedül...
Mindannyian elismerjük, hogy az alapadatokban talált problémák, javaslatok, észrevételek, kérések 99%-a jogos, mindenképpen végig vivendő fejlesztési munkák, de a júniusi induláshoz a lehetőségeinket mérlegelnünk kellett. Nem szeretnék védekezni. Az alábbi bejegyzésemben csupán igyekeztem minden pontodra korrekten, őszintén válaszolni, és kiegyensúlyozásra törekedni a fejlesztők és a szakmai tanácsadók között. Persze, ahogy a helyzet is mutatja, ez nem mindig sikerül nekem.
Segítségedre a jövőben is számítva, baráti üdvözlettel:
Mónika

5. medilex Előző program: ProDoki Plus 03/30/2010

A hozzászólásom csak ennyi: Gábor ! Őszinte elismerésem !

Én nagyon sok időt töltöttem/veszítettem azzal, hogy a hálózatos működés feltételeit megoldjam. Ha a kliens gépen 64 bites Windows 7 op. r. fut, és nem jössz rá magadtól, hogy továbblépni a bezár gombbal lehet, akkor nem tudod használni a hálózatot.  

Eközben fogalmazódott meg bennem néhány gondolat amit megosztanék veletek: 

Mi is a törzskarton ? 

Tudja valaki ? Minden fogalmunk ilyen ködös, elmosott határú ? Lehet, hogy a gondozás még rosszabb ?   

43/1999. (III. 3.) Korm. rendelet 11. § (1) A háziorvosi szolgáltató a háziorvoshoz bejelentkezett biztosítottak után az E. Alapból a 12. § (2) bekezdés szerinti díjazásra jogosult, ha a külön jogszabály szerinti törzskarton, illetve gyermek-egészségügyi törzslap (a továbbiakban együtt: törzskarton) szabályszerű felvétele megtörtént.   
Aggályok:
1. A 43/1999 (III.3) korm. rendelet külön jogszabály szerinti törzskartonra hivatkozik, de ezt a jogszabályt, amiben a törzskarton fogalom meghatározása szerepel, nem találtam meg.
2. az 51/1997. (XII.18.) NM rendelet szabályozza a betegségek korai felismerését szolgáló szűrővizsgálatok rendjét.   Mintha a két jogszabály nem ismerné egymást, úgy lenne logikus, hogy amikor a beteg szűrés miatt találkozik az orvossal, akkor történik a törzskarton megújítása is, de a jogszabály betűje szerint ez nem így van.
3. Kis segítség, hogy a 43/1999 (III.3) korm. rendelet (4) szerint: Az orvosi vizsgálat során nem kell ismételten elvégezni a külön jogszabály szerint előírt vizsgálatokat.
4. A 4/2000. (II. 25.) EüM rendelet a háziorvosi, házi gyermekorvosi és fogorvosi tevékenységről 1. számú melléklete sorolja fel a  háziorvosi tevékenység ellátásához használatos nyomtatványok listáját, ezek között törzskarton nem szerepel.
Tóth Andor

4. beresgabor Előző program: ProDoki Plus 03/29/2010

 Kedves Mónika!

Köszönöm válaszaidat. Örülök,hogy a személynév meghosszabbítására és a kurzor pozícionálására láttok megoldást.

Ezennel szeretném átadni a tesztelés megtisztelő feladatát más vállalkozó orvosnak.

Köszönöm az eddigi bizalmat.

Üdvözlettel: Béres Gábor

3. Mónika 03/29/2010

Kedves Gábor!

Először is szeretném megköszönni a mindenre kiterjedő, részletes összefoglalódat, és engedd meg, hogy reagáljak rá. A programozókkal és a vezetőséggel megbeszéltük a megvalósítási lehetőségeket, ezt szeretném az Általad felvetett pontok mentén haladva most megosztani Veled és minden kedves tesztelő orvosunkkal.

A javaslatokat nem az ötletességük, újszerűségük szerint csoportosítottuk és soroltuk a fejlesztési tervben előre vagy hátrébb, hanem három, az indulás tekintetében kiemelten fontos szempont szerint.
Ezek a szempontok:
-          funkcionális hiányosság
-          a funkció konvertálás utáni álalakítása már nem lenne megoldható
-          konvertáláskor minden korábbi adatnak legyen meg a helye, mivel utólagos részkonvertálásra nem lesz módunk
 
Átláthatóság:
 
1.      Az űrlapos táblázatok átalakítása oly formában, hogy egy időben mindkettő látható legyen komolyabb programozási feladat. Mivel nem funkcionális hiányosságról van szó, valamint az éles használat során még biztosan lesz észrevétel ezzel kapcsolatban, azt javasoljuk, hogy halasszuk későbbre a döntést.
2.      A Betegségek lapon a beavatkozások alárendelése a diagnózisnak megoldható, felvettük a fejlesztési tervbe. Mivel az átalakítás az éles használat megkezdése után is megtörténhet, ezért javasoljuk, hogy prioritásban ne az elsők közé kerüljön.
3.      Az adatlapok határainak kiemelésére még szintén keressük a megoldást.
 
Kezelhetőség-alapműködés:
 
1.       A dátum mező kizárólag teljes dátumot fogad el, csak évet pl. nem. – Erre valószínűleg csak néhány helyen lesz szükség a programban, eddig csak a Betegség lapon a Betegség kezdete lett jelezve felénk. Javaslatunk, hogy ahol csak az évnek van értelme, ott az indulásig lecseréljük a dátummezőt, és csak évet lehet majd beírni.
2.       Egyes táblázatok oszlopszélessége nem tárolódik. – Ez a javítás időközben elkészült.
3.       A személynév mező rövid. – Indulásra meghosszabbítjuk a mezőt, a fénykép fog lejjebb csúszni.
4.       Nincs lehetőség JPEG kép beszúrására. – Fejlesztési tervbe felvettük, de sajnos valószínűleg nem fog beleférni az időbe az elindulásig.
5.       Telefonszámnál mindenféle karaktert elfogad a program. – Vannak algoritmusok, amelyekkel a beírt karakterláncból kinyerhetőek a számok, és a kapott számsorozat értelmezhető lesz telefonszámként. Ezért ezt választanánk a mező maszkolása helyett.
6.       A nagy fehér görgetése nehézkes. – A középső munkaterületet akkor lehet görgetni, ha fókuszban van, azaz a rajta lévő bármely mezőben villog a kurzorunk. Sajnos azt nem tudtuk megoldani, hogy akkor is gördüljön, ha például a segítő jobbon állunk, és csak az egeret mozgatjuk a munkaterület fölé. Szintén nem gördíthető a teljes munkaterület, ha egy táblázaton állunk, mivel ilyenkor a táblázat sorai szeretnének gördülni. Egyelőre nem igazán látunk megoldást rá, de jó pap is holtig tanul, talán egyszer erre is lesz ötlet.
7.       Nyilatkozat stb. nyomtatásakor a papírméret nem változtatható. – A nyomtatványok formátumával kapcsolatban az igényeket folyamatosan jegyezzük. Javaslatunk az lenne, hogy a már beépített nyomtatványokat egyelőre nem bántanánk, inkább arra koncentrálunk, hogy minél előbb az összes használatos dokumentum nyomtatható legyen a MedMax-ból. Amint befejeztük az újak beépítését, folytatni fogjuk a meglévőek csinosítását.
8.       Az átjelentkezési nyilatkozat a bejelentkezési lapról indul, holott itt még sem a beteg lakóhelye, sem pedig az előző háziorvos neve nincs kitöltve. – Időközben rátettük az Elérhetőség lapra is a nyilatkozat nyomtatási lehetőséget, tehát nem kell visszalépni a Bejelentkezéshez a nyomtatásához. Az előző háziorvos (azaz a felhasználó) pedig automatikusan rákerül majd a nyomtatványra, amint a Praxisadatok ablakunk programozása befejeződik. Bejelentkezéskor a komplex nyilatkozat csomag és a törzskarton nyomtatási lehetősége szintén felkerült a javaslatlistára, azonban nem tudunk ígéretet tenni az indulásra történő beépítésükre.
9.       A törzsadatok elhagyásakor figyelmeztetne a program „ambuláns vagy bejelentkezett”. – Fejlesztési javaslatok közé felvettük.
10.   Születési idő lehet 2011 és 1780 is. – A születési dátumnak értékhatárokat fogunk beállítani.
11.   Személyes lapra belépéskor bejelentkezett betegnél is a kitöltött TAJ-on áll a kurzor, holott annak javítása nem valószínű. Valószínűbb, hogy a nevet akarjuk változtatni – Az induló verzióban már a Név mezőn lesz a kurzor a törzskarton megnyitásakor.
12.   Bejelentkezési lapon a kartonszámon pihen a kurzor, holott azt a program adja, tehát nem valószínű, hogy megváltoztatjuk. Bejelentkezéskor a dátumon pihenjen, bejelentkezetteknél pedig a kijelentkezés dátumon. – Benne lesz a fejlesztés az induló verzióban.
13.   A személynév előtti titulushoz legördülő lista javasolt. – Elemek felsorolását várnánk még ide.
14.   Szükséges lenne a körzethez tartozó utcanevek figyelése, a saját beteg felismerés automatizálása. Ez benne volt a koncepcióban. – Igen. Sajnos idő hiányában ez a fejlesztés is hátrébb sorolódott.
15.   A távolság megadás kiinduló és érkezési pont szerint is jó lenne. – Tervezünk a MedMax-ba útnyilvántartó modult is, ennek részeként fogjuk ezt a funkciót megvalósítani. Határidőt egyelőre nem szeretnék jósolni.
16.   Mozgáskorlátozottsághoz felülvizsgálat helyett kelte. – Átnevezzük a mezőt.
17.   Adókedvezmény igazolás hiányzik az engedélyek lapról. Innen is kitölthető illetve nyomtatható legyen. – Az indulásra a karton eszköztáráról nyomtatható lesz az igazolás.
18. Saját WHO lista elkészítése a program kiadása előtt. – Az induló verzióban benne lesznek a műtéti beavatkozások is. Előtte segítséget kérnénk a saját lista kiválogatásához.
19.   A BNO-WHO listák a program más-más részeiben azonos megjelenésű legyen – Az induló verzióban már egységes lesz a megjelenés.
20.   Betegségek Megjegyzések memo láthatásának megoldása a napi ellátás során. – Az Infopanelre gondoljuk a Fontos ablak mintájára a megjelenítési lehetőséget.
21.   Az allergiáknál és oltásoknál komoly adatvesztésre van lehetőség, melynek kiküszöbölésének módján még vitáink vannak.
22.   Hiányzik az oltási lapról az alapimmunizálás-emlékeztető jelölés, a következő oltásra való előjegyzés. – Ezt a két javaslatot későbbi fejlesztési ütembe sorolnánk át.
23.   Jelenleg még bizonytalan milyen adatbázisból táplálkozik majd az allergiafigyelő lásd kombinált szerek. A mellékhatásokat tekintve nincs az adott gyógyszerre jellemző lista, onnan könnyebb lenne kiválasztani a tüneteket. – Időközben elkezdődött a gyógyszerinformációs modul programozása. Olyan adatbázist fog a program figyelni az allergia jelzésénél, amely a gyógyszerek valamennyi hatóanyagát azonosítani tudja. Ez természetesen az induló programverziónak már része lesz.
 
 
Komplexitás:
 
1.      Amikor a beteg kapcsolatainál beírtam egy másik betegemnek a TAJ számát, a program nem töltötte ki az összes mezőt automatice. – Jelenleg a Neve mező mögötti gombra kattintva be lehet hívni a pacienslistát a segítő jobbra, és onnan kiválasztva a praxisba már felvett kapcsolattartót, minden adata beemelődik az űrlapra. Az is megoldható, hogy ha közvetlenül az űrlapra írjuk be a TAJ számot, akkor is megtörténjen az adatok beemelése.
2.      Az engedélyek lapon megnyithatóak legyenek a dokumentumok, lehessen módosítani, szkennelni, nyomtatni... – Javaslatunk: A Törzsadatok szalagmenün elhelyezünk egy Dokumentumok gombot, amely egy új ablakban megnyitja a Dokumentumtárat, ahol tetszőleges anyagokat szkennelhetünk, csatolhatunk a beteg dokumentációjához.
3.      Az sem volna rossz, ha a lapok közötti mozgást figyelné a program és oda-vissza gombbal lehetne mozogni a lapok között – Ezt a javaslatot a közeljövőben sajnos nem fogjuk tudni megvalósítani.
 
Egyéb:
 
1.       Jó lenne tudni, mikor történt az utolsó adategyeztetés – Jó és jogos javaslat, amelynek helye kell legyen a továbbfejlesztési listában. A részletek még egyeztetést igényelnek
2.       Az ambuláns és kijelentkezett beteg ambuláns ez jó, de szükséges-e a paciens listában más színnel jelölnünk őket? – Ha igény mutatkozik rá, opcionálissá tehetjük azt is, hogy a pacienslistán csak két színt használjon a program vagy hármat.
3.      Ha a Személyes lap kitöltése során kényszerülünk félbehagyni a munkát(pl.: rosszullétest hoznak be, akkor a megjelenő üzenet: Kilépés mentés nélkül igen-nem. Így elveszítjük a bevitt adatokat. Nem lehetne egy felfüggeszt opciót is idetenni? – Sajnos erre nem látunk lehetőséget. A program jelen állapotában annyira pici egységekre van osztva, és közülük is csak néhányon van olyan kötelező adat, ami feltétele a menthetőségnek, hogy aránytalanul nagy feladat lenne a megvalósítás. Ezért megértéseteket kérjük.
4.       Jó lenne, ha a páciens fényképe megjelenne - a pácienslistában illetve az infopanelen - buboréksúgóban. – Ez a javaslat meg fog valósulni, bár prioritás tekintetében kissé hátrébb sorolódott. A pacienslistára tervezünk egy új oszlopot, amelyben ikon jelzi, ha van fényképe a betegnek. Rámutatva meg is lesz jeleníthető a kép.

2. gallobea Előző program: ProDoki Plus 03/28/2010

 Igazat adok Ákosnak abban, hogy jó lenne, ha folyamatosan visszajelzést kapnánk arról, hogy mi épült már be a javaslatainkból a programba - hogy arra több szót már ne fecséreljünk. Szeretnénk azt is tudni, mi az, ami időhiány vagy egyéb okok miatt az induló verzióban nem lesz még benne, de tervbe van véve.

 

Kedves Mónika! Lehetne erről szó?

1. dobiak Előző program: ProDoki Plus 03/28/2010

 


 

Kedves Gábor!

Ennél sokoldalúbb és mindent kimerítőbb (nem egy szép magyar szószerkezet, bocs) elemzést nem tudott volna szülni senki.

  1. kérdéses adat megtalálása: véleményem szerint a kgy adatok kicsit el vannak dugva. Logikailag jó helyen vannak, a helyükön, de miután azt hiszem, ez az az adat, amit naponta többször használunk, talán kaphatott volna külön ikont is. Persze, ha elfogadtatik az a felvetésünk, miszerint a FONTOS-on kívül legyenek ugyanúgy onnét megnyithatóak a különböző ablakok, mint ahogy most megnyitható a FONTOS, akkor onnét közvetlenül megnyitható lesz a kgy űrlap is, és akkor ez a felvetés okafogyottá válik.

  2. A dátumok szóra való reagálása nekem nagyon tetszik, még soha sehol nem láttam ilyet. Valóban megfelelő formátumra javítja a dátumot, ami azért jó, mert be lehet szünetek, pontok nélkül ömlesztve írni a dátumot, ez nekem kényelmesnek tűnik. Ugyanakkor valóban elengedhetetlen a kényelmes munkához, hogy ne csak a komplett dátumot fogadja el a rendszer.

  3. Azt hiszem, azt, hogy a táblázatok szélessége nem tárolódik, már korrigálták, csak még nem látjuk. Gondolom hasonló a helyzet a névvel is.

  4. A nyomtatás. Ez egy külön probléma, a magam részéről azért nem foglalkoztam eddig vele, mert Mónika azt kérte, várjuk meg mindig az adott témát, és pld. a határidőnaplót majd akkor vesézzük ki. Véleményem szerint vény formátumú beutaló nyomtatási lehetőség is kell, most is nagyon jól működik. Ugyanakkor fontos, hogy takarékossági szempontokat is szem előtt kell tartani. Naponta nyomtatványok tonnáját adjuk ki a betegeknek, nem kis bosszúságomra nem kevesen elvesztik, leöntik, kimossák, és ugyancsak sokan vannak, akik eldobják, mondván, hogy azt mondták az előjegyzéskor, hogy majd friss beutalóval kell jönni a vizsgálatra. Nos, mindenki ismeri a patron árakat, ezért alaposan meg kell gondolni, hogy mi és hol legyen félkövér, nagyobb méretű, stb. Jó, én nem mondom, hogy egy MedMax által elkészített beutalónak nem kell elegánsnak lennie, de az eleganciát és a takarékosságot össze kell hangolni és egy egészséges középutat kell találni. Úgyhogy a 7. pontban felvetett javaslatoddal teljes mértékben egyetértek.

  5. A 8-12 pontban írottakat azt hiszem, ezerszer megbeszéltük és egyetértettünk mindenben.

  6. Magam is túl részletesnek találok bizonyos adatlapokat, ám erre valóban kár szót fecsérelni, mert aki nem akarja, majd nem töltögeti ki.

  7. A hibás TAJ-t igen csak érdemes kijavítani, és akkor ugye elhallgat a MedMax. Szerintem nem baj, ha többször is figyelmeztet.

  8. Én szeretem, ha színekkel jelöljük a beteg aktuális állapotát rendszerünkben. Szerintem maradjanak meg a színek.

  9. A páciens fényképével kapcsolatban komoly gondjaim vannak. Mint funkció, nagyon tetszik és nagyon hasznosnak tartom, de hogy mondjam a betegnek, hogy most pedig szeretném lefotózni? Azt hiszem, magam is húznám a számat, ha elmegyek a bőrgyógyászatra és ott fényképet akarnának rólam készíteni. Jó, a háziorvos közelebb áll a betegekhez, de akkor is. Nem tudom, hogy fog működni ez a dolog.

Összefoglalva: Több éves várakozás után végre most ott tartunk, hogy böngészgethetünk, tesztelhetünk, javasolhatunk, szólhatunk, esetleg vitatkozhatunk. Ezzel kapcsolatban azonban jobb lenne, ha tudnánk, mi az, amit folyamatosan emlegetni kell és mi az, ami már nyitott kapukat dönget, mert készen van (pld. az oszlopszélességek megjegyzése). A magam részéről szeretném, (ha megoldható), hogy bővebb, de legalábbis gyakoribb tájékoztatást kapjuk a program fejlesztéséről, és ha kivitelezhető, akkor ami megvan, azzal frissítenénk a programot, hogy a módosításokat is próbálgathassuk, hogy ha valami nem pont úgy, vagy nem olyan jól dolgozik, ahogy szeretnénk, akkor jelezhessük. Mert (főleg Gábor), de azért mások is, gyártjuk a listákat, javaslatokat, hozzászólásokat és várjuk a visszajelzést.

Tisztelt Olvasónk!

Kérjük, hozzászólás írásához jelentkezzen be honlapunkra. Köszönjük!