Tartós orvosi kezelések köre

Barbara Horváth Barbara 2007-07-05 BNO kód, információk

Július elsejétől bővült azoknak a tartós betegségeknek (fődiagnózisoknak) a köre, melyek esetén az ellátás és a szakmailag ehhez kapcsolódóan felmerült egyéb szakvizsgálatok mentesülnek a vizitdíj fizetése alól.

A vizitdíj alól mentességet élveznek mostantól pl. a kábítószertfüggőséget és használatot gyógyító (F1110-F1170, F1210-F1270, F1410-F1470, F1510-F1570, F1610-F1670, F1910-F1970), vagy az alkohol függőséget (F1010-F1070) gyógyító kezelések, a dokumentált autoimmun megbetegedések (D8600-D8690, E0630, E3100, K5000-K5190, L9300-L9320, M3000-M3680), veleszületett és szerzett vérzékenységek (D65H0, D6840, D6880-D6890), valamint a porphyria (E8000-E8020) is.

 

Ez számunkra azért fontos, mert a program a megjelenési lapokon minden esetben ellenőrzi, hogy az adott orvos-beteg találkozás során szerepel e mentességet élvező betegség a dekurzus lapon, ha igen, figyelmeztet bennünket erre és kérésre át is javítja a vizitdíj típusát mentesre. Mindezt a vizitdíj mentességet élvező betegségek BNO kódjait tartalmazó háttér adatbázisunk alapján figyeli.

  22 hozzászólás
Értékelem
Tetszési index
| 1 | 2 | »»» |
22. Sárkány Előző program: MediFirm 07/10/2007

Szia Barbara!


Köszönöm a felkérést.
Véleményem szerint az állandó gyógyszerek között a jelenlegi rendelhetőséget kellene rögzíteni, hiszen akor nyitom meg, amikor aktuálisan receptet akarok nyomtatni.
Az előzőleg felírt gyógyszerek mellett viszont azt lehetne szerepeltetni, hogy aktuálisan milyen jogcímen lettek rendelve, hiszen akkor visszamenőleg is lehetne ellenőrizni a felírás jogosságát.
 

Jó munkát!
SCs

21. Barbara 07/10/2007

Kedves Csaba!


Töröm a fejem kérdéseden.
Addig is találtam egy régi javaslatot Tőled, régebben kérted, hogy az Állandó gyógyszerek ablakban tüntessük fel a gyógyszertörzsben található Rend oszlopot.
Azt kérdezném ezzel kapcsolatban, hogy mi legyen a tartalma, az adott állandó gyógyszerhez rendelt legfrissebb gyógyszertörzs szerinti rendelhetőségi jelzéseket jelenítsük meg, vagy azt a rendelhetőséget, amikor eltároltad az adott gyógyszert az Állandók között?

 

20. Barbara 07/10/2007

Kedves Bea!


Megértettem  Igyekszünk a 4.51-esbe beilleszteni a kérésed.
Nemsokára indítunk egy topicot is a következő verzió fejlesztéseivel, ahol részletezni szeretnénk a készülő újdonságokat.


Üdvözlettel: Barbara

19. gallobea Előző program: ProDoki Plus 07/10/2007

 

Egy apró kiegészítést szeretnék tenni Gábor nagyon észszerű elképzeléséhez. Ezt már mással kapcsolatban is, régen szerettem volna megemlíteni. Nekem tetszik Gábor elképzelése, de ha sikerülne megvalósítani, kérlek Titeket, kedves Fejlesztők, gondoljatok a hálózatos üzemmódra is!
Ahogy Gábor leírja, az ugyanis csak akkor jó, ha egy gépen dolgoznak. Nálam először a nővérhez megy a beteg, ő nyit neki megjelenési lapot, számlát és recepteket nyomtat, aztán átteszi a kartont hozzám. A mentesség megállapítása viszont orvosi döntés kéne hogy legyen.
Nem tudom, mi a megoldás, sokat törtem rajta a fejem, de még nem találtam ki. De ha már így együtt gondolkodunk, ne felejtsük ki a hálózat problémáját se.

 

Üdv:
Bea

18. Barbara 07/10/2007

Kedves Gábor!


Én sohasem állítottam, hogy a ProDoki számlázási folyamata tökéletes lenne, hiszen mindig lehet valamit jobbá és jobbá tenni, viszont most állítom, hogy ez a javaslatod segíteni fogja elérni ezt a célunkat

 

Köszönöm az ötleted, az elképzelésed nekem is nagyon logikusnak tűnik.
Várjuk még meg a Többiek hozzászólásait is ezzel kapcsolatban, de azt gondolom, hogy programozás technikai szempontból nem jelent majd akadályt a megvalósítása.

 

Szép napot: Barbara

17. beresgabor Előző program: ProDoki Plus 07/09/2007

Kedves Barbara!


Az jutott eszembe a minap: Fogjuk munkára a számlázót! Hogyan? Talán így:
A számlázás indítása az orvosi beavatkozás után történhet meg, ez alól kivételt képez a vizitdíj számla elkészítése mely az ide vonatkozó rendelet szerint meg kell hogy előzze az orvosi tevékenységet.
I. Vizitdíj számlázása:

 

A számla készítés folyamatát az új megjelenési lap kérése indítja el. Jelenleg a feljövő ablakban egy tétel és egy típus nevezetű legördülő lista látható. A tétel nevű lista szerintem teljesen felesleges ezért megszüntethető. Az ügyfélszolgálat szerint azért van a tétel lista, mert nem csak vizitdíj számlát nyomtathatunk innen, hanem más számlákat is. Szerintem az új megjelenési lap indításakor kizárólag vizitdíjat nyomtatunk, más jellegű számlákat a megfelelő kartonról vagy lapról vagy az írógép ikonról indítjuk. A kétféle tétel felsorolása is felesleges, mert az alapdíj illetve az emeltdíj a típusok között is megtalálható, a megfelelő összegű számla nyomtatását a típusban kiválasztott sorhoz kapcsolnám. Tehát nincs tétel választás, hanem azonnal a típust választom ki. Az alapösszegű vizitdíj kiválasztása esetén a program 300 forintos számlát nyomtatna, míg emelt összegű vizitdíj kiválasztásánál 600 forintosat. Az ezek alatt elhelyezkedő 4-féle nem fizetésre vonatkozó sorok választásakor nem történne számlanyomtatás. A jelenlegi elkészít nevű gomb helyett helyesebb lenne a TOVÁBB vagy az OK nevezetű gomb elhelyezés. Magyarázat: Ez a gomb felelős az IBE adatokba való átvitelért, tehát a beállított típusnak megfelelően szinkronba hozza az IBE adatokat. A másik indok az elnevezés megváltoztatására, hogy nem fizető típus kiválasztása esetén nem kell számlát nyomtatni, viszont szinkronba hozni kell. A KÉSŐBB nevű gomb maradhat, / a neve is helyes/ arra hivatott, hogy belépéskor néha nem tudjuk eldönteni, hogy a beteg fizet vagy mentes. Fontos, hogy a megjelenés elmentésekor előjövő ablakban a típus módosítható legyen, hisz éppen a tanácstalanságunk miatt lett elhalasztva a választás. Ha ilyenkor vizitdíjat választunk akkor azt kinyomtatja a program, ha mentesek közül jelölünk ki akkor nem indul számlázás. Minden esetben azonban az IBE adatok szinkronba hozása megtörténik. Aharmadik gomb a MÉGSE. Ennek megnyomásakor az egész folyamat félbeszakad, nem lesz se szinkronizálás se számlázás, kilépéskor sem fog figyelmeztetni a számla elmaradására. Tehát ennek használata esetén minden felelősség a kezelőé.
A teljes folyamat leírása vázlatosan tehát a következő.
1. Új megjelenési lap kérése. 18 év alatt a program minden kérdés és figyelmeztetés nélkül megnyitja az új lapot, az IBE adatoknál is a megfelelő tétel szerepel. A 2. pontban leírt BNO-kat nem mutatja, számlát sem indít.
18 év felett a 2. ponttal folytatódik.
2. A beteg gyógyszereihez kapcsolt illetve gondozási kartonján lévő mentességre jogosító BNO-k mutatása. Ha nincs ilyen diagnózis akkor a 3. ponttal folytatódik.
Ha van, akkor az orvos dönt, hogy ezek közül kiválaszt-e a program számára fődiagnózist vagy sem. Ha kiválaszt akkor a következő lépés azaz a típus kiválasztás kimarad, mert a program automatikusan fogja a ?mentesség jogszabály miatt? címet az IBE adatoknál elhelyezni. Számlázás sem indul természetesen.
Ha nem választ ki fődiagnózist, mert pl. a beteg jelzi, hogy a torka fáj és ezért jött, akkor a 3. pont következik.
3. A típus kiválasztása, vagy a választás elhalasztása. A 3. pont csak csak azoknál jelentkezik akiknek nincs mentességre jogosító diagnózisuk vagy van de az orvos nem választott ezek közül fődiagnózist.
Három lehetőség van: Választás, a választás elhalasztása és az egész folyamat félbeszakítása.
Típus választás esetén szintén két lehetőség van: Vizitdíj fizetés kiválasztásakor a típusból vagy alapdíjat vagy emeltet választunk. OK gomb megnyomásakor a megfelelő(tehát 300 vagy 600 forintos) számlát nyomtat a program, és az IBE adatokat is így állítja át. Vizitdíj nem fizetést is választhatunk. Ebben az esetben az OK gomb hatására az IBE adatoknál a kiválasztott típust helyezi el, de számlát nem nyomtat.
Második lehetőség a választás elhalasztása: Ebben az esetben a később gombot nyomjuk meg. Ilyenkor A megjelenési lapból való kilépésnél a végső mentésnél ajánlja fel ismét a típus kiválasztás lehetőségét. A kiválasztott típust az IBE adatokra viszi át a program. Ha vizitdíjat választottunk a kiválasztásnak megfelelő számla nyomtatást indítja a program. Ha mentességet választottunk, számlát nem indít.
Harmadik lehetőség a folyamat leállítása, elvetése. Sem számlázás, sem IBE átvitel, sem számlázásra való figyelmeztetés nem történik.

 

Mivel a számlázót munkára kell fognunk ezért a továbbiakban töröm a fejemet a következőkön: a jogszabályban meghatározott de nem támogatott orvosi tevékenységek pl jogsi számlázási folyamata, valamint a szabad orvosi tevékenység során beszedhető díjak számlázása.


Üdv: Gábor

16. beresgabor Előző program: ProDoki Plus 07/09/2007

Kedves Barbara!


Először is köszönöm válaszodat. Az opcionálissá tétel szerintem nem megoldás. Nekem nem azért van bajom a felugró figyelmeztető ablakkal mert csúnya a kerete, vagy nem courier betűvel van írva, hanem mert az elvárásoknak nem igazán felel meg. Mi az elvárás a figyelmeztető ablakkal szemben? Ne írjunk tévedésből számlát olyan betegnek aki a rendelet szerint a kérdéses betegség kezelésével illetve controll vizsgálatával kapcsolatban az orvoshoz fordul. A vizitdíjról úgy rendelkeznek, hogy azt az ellátás megkezdése előtt kell beszedni. A jelenlegi sorrend a következő: 1. döntés a vizitdíjról. 2. Figyelmeztetés a mentességre. 3. Esetleges sztorno. A megoldás talán a következő lehetne: Az új megjelenési lap kérésekor megjelennének egy ablakban a betegnek a gyógyszerekhez illetve a gondozásához tartozó azon BNO-i, melyek a rendelet szerint mentességet jelenthetnek. Ezek közül az orvos bejelölhetne egyet amelyet az ellátás során fődiagnózisként kezelne a program. Innentől kezdve a mentességet ajánlaná fel a gép. Abban az esetben, ha nem jelöli meg egyiket sem akkor nem ajánl mentességet, figyelmeztetésekkel sem zavarog. Ilyenkor az aktuális panasz, vagy orvoshoz fordulás oka szerepelne fődiagnózisként. A következőkben megpróbálom a 4.50-es verzió vizitdíj számlázását és a figyelmeztetéseket egy folyamatba foglalni, hátha közelebb jutunk a megoldáshoz.


Üdv: Gábor

15. gallobea Előző program: ProDoki Plus 07/09/2007

Kedves Barbara!


Teljesen igazad van, ha már a javaslati lapon KGX+Eütk-t jelölünk be, akkor jól tárolódik el. Én csak azt mondom, hogy a program "észrevehetné", hogy a beteg közgyógyos, és ha esetleg sima Eütk-t jelölünk be (mondjuk figyelmetlenségből, vagy mert a javaslatoknál az ember csak a kedvezményes jogcímre figyel), akkor automatikusan Eütk+KGY-rejavíthatná. Ahogyan a gyógyszerfelíráskor is, amikor árvisszük a kiválasztott gyógyszert az összeállítás-ablakba, automatikusan KGY-re áll a jogcím.

14. Sárkány Előző program: MediFirm 07/09/2007

Szia Barbara!

 

Amikor folyékony (Nasonex) v. por formátumú (Spiriva) készítményt írok fel, akkor a program nem számolja helyesen az ellátott napokat, lévén itt egy dobozról és nem 28/30 db gyógyszerről van szó. Van vmi ötleted, hogyan lehetne megkülönböztetni ezeket a szereket a tablettás/darabos gyógyszerektől.
Köszönöm a segédeszköz törzset.
 

Üdv:
SCs

13. Barbara 07/09/2007

Kedves Gábor!


A program a mentességre való figyelmeztetésénél kizárólag a megjelenési lapodon szereplő, a gyógyszerfelírást indokló diagnózisaid, valamint a gondozási betegségek között keresi a rendeletben megadott vizitdíj mentes BNO kódokat.

 

Ha ezek között talál ilyet, akkor szól/kérdez/figyelmeztet.
Hogyan tudnánk ezt még tovább finomítani további adminisztrációs terhek nélkül?

 

Jelenleg azt a tényt, hogy egy diagnózist fődiagnózisként láttok el az adott orvos-beteg találkozás alatt vagy sem, még az OEP sem tudja, egy jelentésben sem kéri feltüntetni ezt az adatot, csupán azt látja, hogy mentes volt vagy sem az adott ellátás.

 

Ha csak a Z0980 BNO kód szerepel a dekurzus lapodon, és a beteged nincs gondozásba véve mentességet élvező betegséggel, a program nem fogja felajánlani a mentességet, ebben biztos vagyok.

 

Ha opcionálissá tesszük a kijelzést, segíteni fog?

 

Üdvözletel: Barbara

12. Barbara 07/09/2007

Kedves Csaba!


Próba betegnek nyomtattam ki az előző és rendszeres gyógyszerei közül 1-1 készítményt, de a nyomtatás tárolás nélkül funkcióval egyiket sem tárolta el a program a beteg előző gyógyszerei között, ahogyan nem is kell ilyenkor, és a állandó gyógyszernél sem növelte meg az állandó ablakban az Ellátva dátumot, ahogyan nem is kell megnövelnie ilyenkor.
Amikor tárolás nélkül nyomtatok receptet, nem nyúlunk vissza sem az állandó, sem az előző gyógyszerek táblába.

 

Kedves Csaba!
Arra kérlek, hogy írd le lépésenként nekem, hol és hogyan, milyen körülmények között tapasztaltad azt, hogy a program akkor is hozzáadna egy hónapot az adott gyógyszer Ellátva dátumához, ha a mentés nélküli gyógyszernyomtatásra kattintasz.

 

A segédeszköz információ úton van, szép napot, ha ma még nem kívántam volna

11. gallobea Előző program: ProDoki Plus 07/06/2007

Kedves Barbara!


Megint van egy problémám. Ha egy KGY-os betegnek egyik gyógyszerére szakorvosi javaslata van, KGY+Eütk jogcím, dupla ix a recepten. Miért nem észleli automatikusan a program, hogy a beteg közgyógyos, amikor a javasolt gyógyszereket a javaslati lapról átviszem az állandóba? Sima Eütk jogcímen tárolódik el, és nem is lehet javítani se a gyógyszerösszeállítás ablakból, hiába próbálom a mentés gombra jobbkattal áthozni a javítottat, marad a sima eütk jogcím.
Azért probléma, mert a beteg aztán joggal reklamál, hogy miért kellett fizetnie a jóváhagyott gyógyszeréért.

 

Köszönöm, ha utánanézel.
Üdvözlettel:
Bea

10. Sárkány Előző program: MediFirm 07/06/2007

Kedves Barbara és Gábor!


Köszönöm a támogatásodat a többhavi felírással kapcsolatosan, mindenképpen érdemes rágódni a legjobb, leggyorsabb és leggazdaságosabb megoldáson.
Véleményem szerint mindkét lehetőséget meg kellene tartani a programban, mivel mindenkinek másképp forog az agya, másképp érzi kényelmesnek a gyógyszerírást. Ha 30 szemes a gyógyszer, akor egyszerűbb 3 receptet nyomtatni, vagy 3 dobozt felírni, viszont a 28/56/100 szemes kiszereléseknél egyszerűbb a hónap megadása.


Barbara! Ismét kérném, ha megoldható, az e-mail cím beírásának lehetőségét a törzskartonra. köszi


Kedves Beáta! Köszönöm a tanácsot, még nem találkoztam 1-e óta 30x-os véradóval, remélem, egyértelmű lesz az azonosítás.


Üdv: SCs

9. beresgabor Előző program: ProDoki Plus 07/06/2007

Kedves Barbara!


Én még mindig nem tudom, hogy egy magasvérnyomásos cukorbetegnél a hypertonia vagy a diabetes a fődiagnózis. Ezt ki dönti el? Egyes vélemények szerint amikor egy beteg csak a diabetesével kapcsolatos gyógyszer felírás vagy vizsgálatok miatt jelentkezik, mentes a vizitdíj megfizetése alól. Abban az esetben viszont ha emellett hyprtonia gyógyszereit, savcsökkentőit stb. iratja fel, az már nem mentes. Tehát a diabetes mentes, egyéb betegségek nem mentesek. Nálam egyébként a leggyakoribb diagnózis gondozott betegek esetében a Z0980, azaz Gondozás, követéses vizsgálat. A program mégis állandóan jelez fődiagnóst. Azt honnan szedi? A háttérben lévő dg-okat miért nézi fődg-nek? Ha többek között stilnoxot írok egy betegnek alvászavar BNO-val, és holnap az OEP kitalálja, hogy ők is mentesek, akkor ugye ezeket is kiemeli a gép mint fődiagnózist? Ezzel én nem értek továbbra sem egyet. Azt gondolom, hogy a program minden útjába kerülő BNO esetében gondolkodás nélkül riaszt. Köze nincs a probléma kezeléséhez.


Üdv: Gábor

8. beresgabor Előző program: ProDoki Plus 07/06/2007

Kedves Barbara!


Csaba felvetése a hónapok beállításával kapcsolatban számomra azért volt érdekes, mert pont ma gondolkodtam ezen, miközben bíbelődtem egy beteg gyógyszereivel. Ugyanis még volt 12 nap hátra az előző gyógyszer ellátásából és ő 3 havi adagot kért. Többszöri áthozatallal tudtam csak belőni, hogy a lehető legtöbb gyógyszert írhassam fel, de a 3 hónapot ne lépjem túl. Az egy receptre beállított mennyiség nem mindig 1 havi adag néha kevesebb (28x) néha több (50x). Ezért aztán nem jó az, ha mi a receptszámot állítgatjuk be. Jobb lenne ha db helyén a hónap lenne. Tehát ha 3-at állítom be az azt jelenti, hogy több mint 2 hónapig tartson, de ne lépje túl a 3 hónapot. A felírás pillanata számít a három havi ellátás szempontjából. Ez azt jelenti, hogy a gépnek a felírás pillanatához (pl.2007.07.06.) képest kell kiszámolnia a kettő illetve a három hónapot: (tartson ki legalább 2007.09.06-ig, de semmiképpen sem lépje túl a 2007.10.06-ot) Eddig tarthat a felírt gyógyszer maximum. Tegyük fel, hogy az előző felírásból még van 8 nap ellátottsága, tehát esetünkben 2007.07.14-e szerepel az ellátva mezőben. A programnak tehát azt kell kiszámolnia, hogy 2007.07.14. valamint 2007.09.06 és 2007.10.06 között hány nap van. Ha kiszámolja, megkapjuk hogy a 3 havi gyógyszerellátáshoz legalább 55 napi de legfeljebb 85 napi gyógyszer mennyiséggel látható el a beteg. Ha tehát egy 50 darabos 3x1 dózisú gyógyszert szed a beteg, könnyen belátható, hogy 3 doboz az kevés lesz mert még 2 hónapra sem elegendő, 5 doboz viszont 2007.10.05-ig elég lesz. 6doboz tehát nem írható. A probléma ott kezdődik, hogy több recept felírásakor, azokon egyforma dobozszámnak kell szerepelnie. Mivel 1 receptre az említett gyógyszerből 2 dobozzal szoktunk írni, ezért 2 recept nyomtatását fogja felajánlani a gép. 3-at nem tud, mert az 6 doboz, az sok. A lehetőségeket jól kihasználó rendszer pedig a következő lenne: Az állandó gyógyszereknél nem kellene beállítani az egy receptre írandó dobozszámot csak az ellátandó hónapok számát. Akkor a program kiszámolná az előbbiekben vázolt módon a szükséges gyógyszermennyiséget, és egy receptre írná fel az összes dobozt. Akkor nem menne veszendőbe egy csomó nap a doboz/receptszám oszthatatlansága miatt, és rögtön 5 dobozzal írhatnánk fel a betegnek. További előnye a módszernek: Egyszerűbb lenne a dozírozás javítása, mert az összeállítás ablakba csak egy sorba emelődne át valamint kevesebb recept fogyna.


Üdv:Gábor

7. drnagyk 07/06/2007

Kedves Barbara! Renáta!
Én is kérnék word-formátumú vizitdíj-mentes BNO listát, már csak a pácienstájékoztatás miatt is.

 

Kedves Beáta!
Azt gondolom, hogy a Syncumar therápia az véralvadásgátló therápia és nem szerzett betegség.
Szóval a Syncumar szedés szerintem sem mentesít.

 

Szép napot kívánok mindenkinek.

6. gallobea Előző program: ProDoki Plus 07/06/2007

Kedves Mindenki!


Mi a véleményetek arról, hogy az új mentességi dg-ok között szerepel a D6890 Véralvadási defektus k.m.n. És a törvény szövegében is nevesítve van, hogy nem csak a veleszületett, hanem bizonyos szerzett véralvadási zavarok is mentesek.
Ebbe nem tartoznak bele szerintetek a Syncumarosok???

 

(szerintem nem, de bizonytalan vagyok)

5. gallobea Előző program: ProDoki Plus 07/06/2007

Kedves Csaba!


A 30-szoros véradás tényét a vérvevő hely igazolja. Csak akkor kap mentességet a beteg, ha hoz erről igazolást. Az már nem a mi problémánk, hogy milyen az illető hely nyilvántartása. A pecséteket ők számolgassák!

 

Viszont Barbara!
A véradóknak minden ellátásuk mentes, tehát ott nem a dg-től függ. Ez a véradóság a páciens tulajdonsága, nem az ellátásé. Úgy, mint az életkor.
Így kéne megcsinálni a programban.
 

4. gallobea Előző program: ProDoki Plus 07/06/2007

Kedves Barbara és Gábor!


Szerintem jó, ha figyelmeztet a program, különben mindig figyelni kéne, ki mentes, ki nem, és átkattintgatni az IBE-lapra. Ugyanis tényleg nem mentesít a dg automatikusan, de azért az újonnan mentesített BNO-k között is van olyan, amit igenis ellátunk néha, pl. a Colitis ulcerosa - gyógyszert írunk rá. Szerintem nincs kínosabb, mint ha a beteg utólag reklamál, hogy pénzt kért tőle az a kapzsi háziorvos, pedig őneki nem kellett volna fizetni. Akkor már inkább adok mentességet jogtalanul.
A figyelmeztetést akkor lehetne elkerülni, ha a programnak jeleznénk a fődiagnózist, de az újabb adatbevitelt jelent, és akkor ugyanott vagyunk, mint ha leokézzuk a figyelmeztető ablakot. Nem éri meg.
Viszont van egy kompromisszumos javaslatom: opcionálissá kéne tenni - mint annyi mást - a mentesség-figyelmeztetést is. És akkor Gábort se zavarná a felugró ablak.
 

3. Barbara 07/06/2007

Kedves Gábor!


Teljesen igazad van.
1. Éppen ezért szól úgy a mentességre való figyelmeztetés a programban, hogy ha FŐDIAGNÓZISKÉNT szerepel a megjelenés lapon a jelzett BNO kód, akkor vizitdíj mentes.
2. Éppen ezért teszi fel a program így ezt a kérdést, és nem javítja automatikusan a vizitdíj típusát.

Neked kell minden alkalommal eldöntened, hogy a program által jelzett BNO kódot fődiagnózisként vagy sem rögzítetted a beteg ellátási lapján, ha igen, akkor mentes, ha nem, akkor nyilván nem mentes.

Mi Beával sokat lamentáltunk azon, hogy jelöltessük veletek a megjelenési lapon azt, hogy mely BNO kód a fődiagnózis a sok közül. Így egyértelmű lehetne a figyelés, de Nélkületek a program nem tudja eldönteni ezt.

Várom a véleményed és Mindenki véleményét, szép reggelt, üdvözlettel:
Barbara
 

| 1 | 2 | »»» |
Tisztelt Olvasónk!

Kérjük, hozzászólás írásához jelentkezzen be honlapunkra. Köszönjük!